دیسک کمر و ورزش ورزش های مناسب دیسک کمر

از طریق بررسی های علمی ثابت شده است که دیسک کمر و ورزش ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. با انجام ورزش های متناسب با دیسک کمر، می توان دردهای ناشی از دیسک را کاهش داد. ورزش با وجود دیسک کمر در تقویت کمربند لگنی و مهره های کمر بسیار موثر واقع شده است. تمرینات نرمشی، کششی و فعالیتها همگی می توانند به تسکین درد دیسک کمر کمک کنند. ورزش می‌تواند برای بازگرداندن قدرت به قسمت پایینی کمر شما بسیار مفید باشد و موجب کاهش کمر درد شما شود.

افراد مبتلا به دیسک کمر خفیف معمولاً نیازی به جراحی ندارند شما ممکن است به استراحت کردن تمایل داشته باشید، اما باید بدانید این کار تنها راه حل مناسب برای تسکین درد نیست. پزشکان اغلب فیزیوتراپی را برای درمان علائم دیسک کمر توصیه می کنند اما در کنار فیزیوتراپی ورزش های سبک برای تسکین درد دیسک کمر بسیار کمک کننده است. ورزش های مختلف زیر نظر کارشناس ورزش بسته به اینکه شدت درد دیسک کمر تا چه می تواند باشد متفاوت است.

پیش از شروع ورزش برای بهبود علائم دیسک کمر در نظر داشته باشید که می بایست با فیزیوتراپیست در مورد ایمنی و مناسب بودن ورزش با شرایط بیماری تان مشورت کنید. در کل می‌توان گفت که انجام ورزش برای دیسک کمر در صورتی مفید و مجاز است که باعث بروز یا تشدید علائم دیسک کمر نشود.

 

چگونه تمرینات ورزشی در تسکین دیسک کمر می تواند کمک کننده باشد؟

ورزش ها و فیزیوتراپی اغلب گزینه های مهمی برای بهبودی دیسک کمر به شمار می روند. به توصیه ی پزشکان انجام فعالیت ها و تمرینات سبک باعث تقویت عضلات ستون فقرات و کاهش فشار روی مهره های کمر می شود. انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش انعطاف پذیری در ستون فقرات می شوند و ممکن است با رعایت نکات و دستورالعمل های پزشک در کنار ورزش از عود مجدد دیسک کمر جلوگیری شود.

 

ورزش های هوازی مفید برای بهبود دیسک کمر

از جمله  ورزش‌هاي هوازي که برای دیسک کمر توصیه می شود؛ مي‌توان به یوگا، شنا کردن، دوچرخه سواري  و پياده روي را نام برد. این ورزش ها بهتر است بين يك ربع تا يك ساعت ادامه داشته باشند و حداقل سه تا چهار بار در هفته یا مرتب انجام شوند.

تمام ورزش های نام برده را به صورت ملایم و کنترل شده انجام دهید، به خصوص هنگام خم شدن یا بلند کردن، چرا که تمرینات نباید موجب صدمه رساندن به مهره های کمر و کمربند لگنی شود. اگر فردی هنگام ورزش احساس درد کرد، باید از انجام تمرینات دست بکشد و با پزشک خود صحبت کند.

ورزش های موثر در بهبود دیسک کمر

تمرین های زیر تسکین درد در کمر می توانند به کاهش درد در قسمت تحتانی کمر کمک کنند و در جلوگیری از آسیب های بعدی کمک کننده است. ورزش مرتب و منظم مانند ورزش‌های صبحگاهی، شنا و پیاده روی در جلوگیری از بروز دیسک کمر مناسب است؛ چرا که این ورزش ها به تقویت عضلات کمر و پشت کمک می‌کند و باعث پیشگیری از دیسک کمر می شوند.

دیسک کمر و پیاده روی، بسیار موثر در تسکین علائم دیسک کمر می باشد. پیاده روی را با سرعت و مدت زمان کم شروع کنید و به مرور آن را افزایش دهید و به جای برداشتن گام های بزرگ تعداد گام هایتان را افزایش دهید.

شنا بهترین ورزش برای افرادی است که کمر درد دارند چرا که با قرار گرفتن بدن در آب، جسم دچار بی وزنی شده و هر گونه فشار بر روی اندام ها، پشت و مهره های کمر برداشته می شود.

دوچرخه سواری ورزش مفید برای تقویت عضلات کمر و مهره ها می باشد، به شرط اینکه در مسافت طولانی و با اعمال فشار بر مهره ها همراه نباشد.

اشخاصی که مبتلا به دیسک کمر هستند بهتر است از تمرینات یوگا یا تمرینات کششی استفاده کنند، ثابت شده است اشخاص مبتلا به دیسک کمر با انجام تمرینات یوگا دوبرابر بیشتر از سایر افراد درد کمر خود را تسکین داده اند. با اینکه انجام تمرینات یوگا به هنگام وجود دردهای شدید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما افرادی که دردهای گاه و بی گاه دارند یا از دردهای مزمن کمر رنج می‌برند می‌توانند از برخی از حرکات یوگا بهره مند شوند.

 

تمرینات مضر برای افراد مبتلا به دیسک کمر

  1. از خم شدن و دست زدن به انگشت پا خود داری کنید.
  2. اگر چه ممکن است فرض کنید که نشستن، عضلات شکمی را تقویت می‌کند، اما نشستن، روی دیسک‌های ستون فقرات فشار زیادی وارد می‌کند.
  3. زمانی که در حالت درازکش هستید، از بلند کردن پا پرهیز کنید.
  4. بعضی از ورزش‌ها برای تقویت ماهیچه‌های شکمی پیشنهاد می‌شود. برای تقویت ماهیچه های شکم در حالت خوابیده گردن تان را به کمک دستان خود به سمت بالا حرکت دهید. این تمرین می‌تواند در تقویت عضلات کمر و شکم شما موثر باشد، اما بلند کردن هر دو پا با هم در حالی که روی زمین دراز کشیده‌اید، وضعیت دیسک کمر را بدتر می‌کند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :